Koho volit za prezidenta?

5. ledna 2013 v 0:01 | D@ve |  zam(i/y)šlení
Za necelý týden tu jsou prezidentské volby a já váhám, koho zvolit. Poradíte mi? :-)


Podle mě by naším budoucím prezidentem měl být člověk, jehož názory jsou mi blízké. Jsem totiž křesťan a náš národ má silné křesťanské kořeny. Například T. G. Masaryk rovněž věřil v Krista a dodnes se na něj poukazuje jako na vzor. Náš budoucí prezident by neměl být komunista (ani v minulosti), měl by být zkušený v politice, názorově stabilní, důvěryhodný a důstojně reprezentovat naši zem. Jsem já to ale náročnej, že?

Nicméně podle těchto svých kategorií jsem si vytipoval tři žhavé kandidáty: Schwarzenberg, Sobotka a Roithová.

Nedávno jsem objevil tzv. volební kalkulačku (http://volebnikalkulacka.cz), kde máte možnost se na chvíli vžít do role prezidenta ČR a odpovědět na 45 otázek. Na stejné otázky odpověděli i současní prezidentští kandidáti. Po zodpovězení poslední otázky se vám ukáže míra shody názorů vašich a prezidentských kandidátů. Mně to vyšlo takto:



A jak to vyšlo vám? Zřejmě asi budu volit Sobotku...
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Babeta Babeta | E-mail | Web | 5. ledna 2013 v 11:00 | Reagovat

Vzhledem k tomu, že jejich názory před volbou jsou jedna věc a přizpůsobení se politickým tlakům po volbě jsou věc druhá, vůbec nevím, koho tam vhodit. Kdo z těchto kandidátů bude aspoň trochu důstojně reprezentovat náš čím dál morálně ubožejší stát?

2 Libor Libor | Web | 5. ledna 2013 v 12:21 | Reagovat

Pravděpodobně Dienstbiera nebo Táňu F.

3 Verunka T. Verunka T. | Web | 5. ledna 2013 v 13:51 | Reagovat

Tak mně vyšel na prvním místě taky Sobotka, ale hned na druhém Franz a nějak se nemůžu ztotožnit s někým, kdo je sice inteligentní a všetranně nadaný, ale udělá takovou blbost, že si nechá potetovat obličej a pak s prominutím chce s takovým ksichtem reprezentovat naši zemi.
Původně jsem dokonce chtěla volit Fishera, ale po včerejší debatě se Zemanem jsem od toho upustila. Asi dám na Sobotku, o kterém jsem dřív ani neuvažovala :-?

4 ajalon ajalon | E-mail | 5. ledna 2013 v 15:16 | Reagovat

hm, užitečná hračka 8-) mě vyšel taky první Sobotka, ale jelikož je mi vážně nesympatickej, budu asi volit druhou Roithovou. Je proti stavbě mešit a navíc by bylo fajn mít jednou taky prezidentku ;-)

5 SofieL. SofieL. | 5. ledna 2013 v 16:42 | Reagovat

Váhám mezi Dienstbierem a Zemanem. Shodou okolností mi i ve volební kalkulačce na prvních třech místech vyšli Dienstbier, Zeman, Fischer.

6 SofieL. SofieL. | 5. ledna 2013 v 17:07 | Reagovat

Tak ne :-D Koukám zpětně, že když jsem vyplňovala volební kalkulačku - je to tak 3 měsíce zpátky, Fischerová a Franz ještě otázky nezodpověděli. Teď mi vycházejí jako první oni.

7 D@ve D@ve | E-mail | Web | 5. ledna 2013 v 18:49 | Reagovat

[1]: To je právě otázka. Svoboda i Roithová mají bohaté zkušenosti v politice, oba mi přijdou v názorech čitelní. Navíc se prý říká, že muži prý dokážou lépe unést psychický tlak...

[3]: Franzův potetovaný obličej mi taky hodně vadí, asi si tím kompenzuje nějaký mindrák... Tu debatu s Fischerem a Zemanem jsem viděl taky, Zeman vyhrál na plné čáře. I když se Sobotkou v pár bodech nesouhlasím, je pro mě lepší kandidát než třeba Zeman nebo Franz.

[4]: Mně se taky docela líbí názor Roithové o mešitách, že dokud muslimové nepovolí ve svých zemích křesťanům, aby si tam stavěli modlitebny, tak by se v ČR neměly stavět mešity. Nicméně to má háček - ony už v ČR mešity jsou, a myslím si, že by ve scházení muslimů nezabránil ani zákon, podobně jako se za komunistů scházeli křesťané tajně. A taky podle toho vypadala jejich víra - mysleli to vážně, i když mohli jít za to do vězení... Myslím si, že současným úkolem českých křesťanů je vést s muslimy osobní rozhovory, projevovat jim lásku, pomáhat jim - vždyť my jsme tady doma oni jsou tu cizí. Otevřeným nesouhlasem s výstavbou mešit si k nim akorát uzavřeme cestu ke sdílení evangelia. Když je budeme mít rádi jako lidi, jako Boží stvoření, oni se pak snadněji obrátí, vrátí se do své země, do své kultury, a můžou pak evangelizovat tam, kde jsou křesťanští misionáři ze zahraničí pronásledováni...

A v čem by to byla výhra, když bychom měli prezidentku, kromě toho, že by to byla žena? :-) Dokázala by ustát všechny ty tlaky? Získala by si respekt u ostatních politiků, kde převažují muži? Já nemám problém s tím, že by prezidentkou byla žena, jen mě napadají tyhle, podle mého názoru důležité, otázky.

[6]: A už víš, pro koho z nich se rozhodneš? :-)

8 ajalon ajalon | E-mail | 6. ledna 2013 v 18:42 | Reagovat

[7]: No, nemám s muslimy žádný osobní problém, nerada bych vyzněla jako xenofob, ale na druhou stranu, dokud je pro ně přestoupení od islámu ke křesťanství zločinem, neměli bychom myslím šíření islámu v Česku příliš podporovat.
Co se prezidentky týče, myslím, že naopak s různými tlaky by se mohla nějaká žena poprat i lépe, a zároveň by při tom mohla třeba použít více citu pro diplomacii. Navíc, měli jsme už spoustu prezidentů a bylo by fajn, kdyby nějaká žena měla možnost různé předsudky vyvrátit. (A vážně nejsem ani feministka 8-) )

9 D@ve D@ve | E-mail | Web | 6. ledna 2013 v 20:15 | Reagovat

[8]: Nejlepší by podle mě bylo, kdyby byl zachován současný stav - výstavbu mešit zákonem nepovolovat ani nezakazovat :-)

Můžeš prosím konkrétně uvést ty tlaky, které máš na mysli? Jinak se mi líbí ta myšlenka, že by mohla vyvrátit předsudky - proč jí nedat šanci, že? :-)

10 Luz Luz | Web | 9. ledna 2013 v 11:04 | Reagovat

A co má tedy s křesťanstvím společného Sobotka?

Mně se z kandidátů nejvíc líbí Táňa. Věřím, že to opravdu je člověk, kterému záleží na morálních a lidských hodnotách. To považuju u prezidenta za nejdůležitější.
V té kalkulačče mi vyšli na prvních třech místech: Fischerová (42%), Roithová, Zeman. A na posledním pak Schwarzenberg (-12%).

11 Luz Luz | 9. ledna 2013 v 11:06 | Reagovat

Jo a Masaryk, podle toho, co jsem vyčetla např. z Hovorů, nebyl křesťan. Souhlas s křesťanskými hodnotami, to asi ano, ale to bylo prostě proto, že byl humanista. Ale souhlas s tím, co je podstatou evangelia, to už ne.

12 Luz Luz | 9. ledna 2013 v 11:10 | Reagovat

A ještě, z toho, že je někdo žena, přece nemůžete automaticky vyvozovat, že je kvůli tomu nějak psychicky nevyrovnaná osobnost apod., to není otázka pohlaví.

13 D@ve D@ve | E-mail | Web | 9. ledna 2013 v 18:16 | Reagovat

[10]: Jak jsem psal výše - jsem křesťan, a proto bych uvítal, aby ten, koho budu volit, měl ze všech kandidátů se mnou největší shodu v názorech. To osobně považuji za nejdůležitější parametr pro rozhodování. I když připouštím, že v budoucnu bych se klidně mohl v této situaci rozhodnout jinak, protože moje názory se můžou změnit.

[11]: Je to možné, já tak sečtělý nejsem, díky za rozšíření obzoru ;-) Každopádně Bůh ví, jak to s jeho vírou bylo...

[12]: Souhlasím, psychicky nevyrovnaný může být klidně i muž... Navíc jsem to nikde takhle nenapsal, že kandidátky ženského pohlaví jsou psychicky nevyrovnané. To si vůbec nemyslím a ani by mě nenapadlo je z toho podezřívat. Nebýt té větší názorové shody se Sobotkou, dal bych svůj hlas Roithové ;-)

14 Luz Luz | 9. ledna 2013 v 19:08 | Reagovat

[13]: No právě proto se ptám, jaké křesťanské názory má Sobotka, protože po pravdě o tom nevím (ale fakt je, že jsem se o jeho osobu nijak podrobně nezajímala).
O těch ženách to říkám jen v souvislosti s tím, že tu zaznělo, že by "neustála ten tlak".

15 D@ve D@ve | E-mail | Web | 9. ledna 2013 v 19:17 | Reagovat

[14]: To s tím odoláváním tlakům jsem položil jako otázku a jsem moc rád, že na ni jsou reakce. Setkávám se totiž i s názory z řad křesťanů, kterým by zřejmě vadilo, kdyby úřad prezidenta zastávala žena. Já s tím však problém nemám.

16 ajalon ajalon | E-mail | 9. ledna 2013 v 19:54 | Reagovat

[9]: No, třeba se jí v té džungli politiky podaří neztratit soucit a pohled na jednotlivce. To je podle mě taky jeden z tlaků na "ty nahoře", kterému je důležité čelit :)

17 D@ve D@ve | E-mail | Web | 9. ledna 2013 v 20:12 | Reagovat

[16]: Souhlasím :-)

18 God's girl God's girl | E-mail | Web | 9. ledna 2013 v 23:37 | Reagovat

Doporučuju volit Schwarzenberga:)

19 D@ve D@ve | E-mail | Web | 9. ledna 2013 v 23:39 | Reagovat

[18]: A proč zrovna jeho? :-)

20 God's girl God's girl | E-mail | Web | 9. ledna 2013 v 23:40 | Reagovat

Protože je to křesťan a má nejlepší názory:)
jinak to jsem já z blogu "highest.blog.cz", jen mám nový. v srpnu jsi mi psal, jestli to tam obnovím:)

21 D@ve D@ve | E-mail | Web | 9. ledna 2013 v 23:48 | Reagovat

[20]: Mám radost, žes svoje blogování obnovila :-)

A který jeho názor se Ti nejvíc líbí? Zkoušela jsi volební kalkulačku? :-)

22 Luz Luz | 10. ledna 2013 v 8:16 | Reagovat

[20]:  Mně u něj v kalkulačce vyšla největší neshoda. Ale neregistrovala jsem se tam, takže nevím kvůli kterým otázkám to bylo. Zřejmě v tom bude to, že nesouhlasím s tím, aby měl prezident moc velké pravomoci. A taky nefandím politikům, kteří mají tendenci podporovat bohaté. V tomto ohledu jsou mi bližší spíš levicoví kandidáti (nevím, proč se jich tolik lidí obává; to, že nebude mít největší vliv pravice, ještě neznamená, že nás tu sežerou komunisti). A co ten Bilderberg v souvislosti s Karlem, není to trochu podezřelé?

[15]: Já jsem taky křesťanka, ale bohužel se často u křesťanů setkávám s určitou omezeností a taky předvídatelností např. právě v politice. Že v tom mají uniformní názory ne proto, že by se nad tím samostatně zamýšleli, ale protože je kopírují od ostatních. Jako že místo aby si udělali svůj vlastní názor a sami se zajímali, radši zjišťují, co o tom tvrdí ostatní křesťani a pak se zařídí podle nich. (Tak např. podporují strany tvářící se jako křesťanské, i když v praxi to u nich není nijak poznat a nejsou o nic lepší než ostatní).

23 jana-janishka jana-janishka | Web | 13. ledna 2013 v 13:43 | Reagovat

Jé,tu kalkulačku jsme zkoušeli ve škole.Mi vyšla Táňa Fisherová.

24 D@ve D@ve | E-mail | Web | 13. ledna 2013 v 20:03 | Reagovat

[22]: Přesně tak, někteří křesťani se tak skutečně chovají, a to nejen při volbě prezidenta, ale i v teologických názorech...

[23]: :-)

25 Libor Libor | Web | 14. ledna 2013 v 15:07 | Reagovat

[11]: TGM křesťan byl, nicméně nebyl vyznavačem příslušenství k nějaké církvi, ale vlastního osobního přístupu. To, že TGM nebyl křesťan o něm šířil Karafitá (ano, ten od Broučků). Každopádně dělat z Masaryka nekřesťane mi přijde zavádějící (už jen ta návaznost na Chelčického), i když je faktem, že více než o slepou víru mu šlo o víru postavenou na rozumu a humanitě (což ale nutně nemusí být s křesťanstvím v rozporu).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama