Křesťan – kabrňák

18. srpna 2012 v 11:19 | D@ve |  (šp)rýmuju
Říká se, že když se sejdou 2 Češi, tak jsou z toho prý 3 názory. Různé diskuse, ať už onlife nebo online, toto potvrzují. Obzvlášť ohnivé diskuse na sociálních sítích či v komentářích pod články to dotáhly tak daleko, že získaly titul flame wars, plamenné války. Proč tohle píšu. Následující písní chci trochu rýpnout do vlastních křesťanských řad. Mrzí mě, že často my, "patent-na-pravdu-mající křesťané", máme raději svůj vlastní názor víc než člověka, se kterým nesouhlasíme. Není náhoda, že tento článek zveřejňuji v den, kdy půjde centrem Prahy průvod homosexuálů...


Vůbec nejsem rozumový king kong,
abych vyhrál z argumentů ping pong.
Věda vs. Bůh a další rozpravy,
často v nich jde taky o zdraví. :-)

Protestanti vs. katolíci
štěkaj na sebe jako ti psíci.
Na komentářích dá se grilovat,
toť ukázka, jak druhé milovat.

Křesťané vs. gayové a lesbičky,
svou pravdu mlátíme o hlavičky.
Vysíláme signál světu:
Proti všemu a všem přece jsme tu!

Křesťané vs. Kristus Pán,
svou pravdu přece dobře znám!
Omlátím ji druhým o čumák,
já jsem křesťan - kabrňák!

Já jsem křesťan - kabrňák
a nemusím být zrovna z Brna.
Já jsem křesťan - kabrňák,
má hlava je rozumů plna!

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Libor Libor | Web | 18. srpna 2012 v 12:34 | Reagovat

Křesťané (a to dokonce i katolíci) nejsou zcela všichni proti homosexuálům. Stačí si vzpomenout na Martina C. Putnu, který se nestydí za to, že je buzna (a nestydí se ani používat toto slovo, proč také) a hrdě se hlásí ke svému katolicismu.

2 Elleine Elleine | Web | 18. srpna 2012 v 13:54 | Reagovat

Tak to nemá chybu :-) :-D

3 Salline Salline | E-mail | 18. srpna 2012 v 15:09 | Reagovat

Tak jsem nějak nepochopila, jestli ti homosexuálové vadí nebo ne :-? Teda asi ti vadí, ale jestli je alespoň toleruješ

4 D@ve D@ve | Web | 18. srpna 2012 v 16:53 | Reagovat

[1]: No, dalo by se diskutovat o tom, jestli je nauka Římskokatolické církve křestanská (v souladu s Biblí). Ale nechci tady rozpoutat flamewar. Na zamyšlenou určitě stojí přečíst si tohle: http://www.prokrestany.cz/katol/prokrestany.pdf :-) Na druhou stranu znám několik katolíků, kteří se chovají víc křesťansky než někteří protestanté. Rozlišuji proto mezi oficiálním katolickým učením a katolíkem jako věřícím.

[1]:[3]: Já jen doufám, že se tou akcí Prague Pride nebudou inspirovat např. pedofilové, zoofilové a další zvrhlíci. Homosexuální chování, podobně jako třeba opilství či nevěra jsou v Bibli popsané jako hříšné. Ti lidé, kteří to dělají, nevejdou do Božího království, pokud se nepokoří před Bohem. Ježíš byl nazýván přítelem hříšníků, bavil se i s prostitutkami, celníky, pijany, s lidmi na kraji společnosti. Nedělal rozdíly mezi lidmi, měl a má všechny lidi rád. A o to se snažím i já. Je to každého věc, jak si naloží se životem. Ale pak se nemůže divit důsledkům. Nejrozšířenějším hříchem Sodomy byla homosexualita a Bůh se na to už nemohl dívat. Dnešní homosexuálové by měli být Bohu vděční, že na ně nesesílá oheň z nebe. :-)

5 ajalon ajalon | 18. srpna 2012 v 20:41 | Reagovat

Zcela souhlasím, my křesťané bychom hlavně měli mít na paměti, že jsme jen zachránění hříšníci a že vzhledem k tomu, že pravda je osoba, nejde ji vlastnit, ani na ní nelze mít patent. Nejhorší ale je, když se sama přistihnu při tom, když někde někomu mlátím Biblí o hlavu (v přeneseném slova smyslu samozřejmě) to je mi pak zle sama ze sebe. Ale ještě že Pán Ježíš hříšníky miluje a ani na nás, co občas projevíme své pseudokřesťanské předsudky, neleje hořící síru!!

6 Libor Libor | Web | 19. srpna 2012 v 15:12 | Reagovat

[4]: Díky za odkaz.

7 D@ve D@ve | Web | 19. srpna 2012 v 20:25 | Reagovat

[5]: To jsi napsala moc hezky, děkuji za doplnění :-)

[6]: Když budeš mít chuť, dej vědět, co na to říkáš. :-)

8 Libor Libor | Web | 19. srpna 2012 v 20:43 | Reagovat

[7]: Přiznám se upřímně, že jsem to nepročetl celé. Ty závěry tam mají svoji logiku (jen tak pro pořádek, jsem katolík), nicméně něco je napsáno v Písmu příliš obecně a domnívám se, že je na příslušné interpretaci rozhodnout co a jak. Vždyť i Kalvinisté v Ženevě měli svoji "Ctihodnou společnost", která rozhodovala o sporných bodech víry.
Často záleží i na překladu (viz. Jeruzalémská bible).
Moc se mi nelíbí ta interpretace Efezští 2:8, o tom, že spasení není skrze člověka. Podle mě to může leckdo interpretovat i tak, že o člověku už je dopředu rozhodnuto a nemusí se tak na svůj mravní život moc soustředit (kalvinisté).

9 krehkaexistence krehkaexistence | Web | 19. srpna 2012 v 23:23 | Reagovat

Dobré nazory na homosexualitu.

10 D@ve D@ve | Web | 20. srpna 2012 v 21:55 | Reagovat

[8]: Souhlasím, že jsou v Písmu i obtížné pasáže, které je těžké jednoznačně vyložit. Přesto si však  myslím, že je nejlepší se při výkladu Bible řídit principem "sola scriptura" (vše je podřízeno Písmu), se kterým přišli reformátoři. Reagovali tím na praxi katolické církve, která vykládá Písmo v kontextu církevní tradice (tj. církevní dogmata jsou nadřazená Písmu).

Co je ale pro mě nejdůležitější? Fakt, že Bible mluví o základních věcech víry jasně. A sem patří i otázka spasení. Podle Ef 2,8 si nejde spasení zasloužit, ale člověk je spasen na základě víry v Pána Ježíše (viz i Ř 10,9). Zároveň křesťan může o spasení přijít, pokud jeho skutky neodpovídají jeho víře. O tom píše Jakub (víra bez skutků je mrtvá). Je jasné, že i znovuzrozený křesťan chybuje, ale pokud má pořád touhu líbit se Pánu a dělá opravdová pokání, o spasení nepřijde. Tomu věřím. :-)

11 Libor Libor | Web | 21. srpna 2012 v 19:10 | Reagovat

1. odstavec - souhlasím, že Písmo je základem, ale leckdy je rozporuplné, dvojznačné a....a vůbec :-), takže se nakonec stejně lidé neubrání vykládat jej podle nějaké kulturní tradice a je to podle mě tak i částečně zcela v pořádku (Bůh má jistě rád pestrost, kdyby ne, tak jsme všichni stejní:)).

2. odstavec - souhlasím s tím, že lidé jsou spaseni na základě víry, nicméně osobně nesouhlasíms otřepanou kalvinistickou predestinací, tedy s tím, že o spasení lidí už je dopředu rozhodnuto a že Bůh vlastně sám způsobil hřích Adama, apod. To je dost v rozporu s mými názory.

12 Lúthien Lúthien | Web | 22. srpna 2012 v 11:30 | Reagovat

Tohle je naprosto přesně vystižené!

13 D@ve D@ve | Web | 24. srpna 2012 v 9:39 | Reagovat

[11]: Přesně tak :-) Snažím se mít pořád na paměti, že v 1Kor 13 se taky píše, že naše poznání je částečné.

Taky nesouhlasím s názorem, že Bůh způsobil hřích Adama, On přece chtěl, aby ho lidé milovali (což se projevuje poslušností), a dal jim možnost si vybrat (i když dopředu věděl, jak to dopadne). Dnes je úkolem křesťanů hlásat evangelium a modlit se za lidi (s opravdovým zájmem), Bůh je ten, kdo dává vzrůst :-)

14 Dubious cat Dubious cat | Web | 4. září 2012 v 14:52 | Reagovat

skvělá básnička se správným podtextem:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama