Tajemství zbožnosti

8. července 2012 v 20:15 | D@ve |  zam(i/y)šlení
Tajemství zbožnosti. Co si pod tím představit? Mají věřící něco, co nikdo jiný nezná? A stojí za to jejich tajemství odhalit? Co by se psalo v bulvárním článku s titulkem "Víme vše! Tajemství zbožnosti odhaleno!"?


Mám moc rád písničku "Čím to je" od skupiny No Name. Autor v ní klade různé otázky, které se týkají smyslu věcí, smyslu života. Určitě stojí za poslech:


Říká se, že věda do určité míry dokáže popsat, jak svět funguje, ale nezná odpovědi na otázku PROČ. Můžou hodinky zjistit, proč je hodinář vyrobil zrovna takové, jaké jsou? U neživých věcí bez váhání předpokládáme jejich autora (hodinář - hodinky, malíř - obraz, bloger - článek). Problém však nastává u věcí živých. V podstatě existují jen 2 možnosti: Bůh - člověk, nebo náhoda - člověk... U neživých věcí je příčinou vždycky živá osoba. Proč by to nemohlo platit i v případě nás, lidí?

Podívejme se na to, jakou odpověď nám dává Kniha knih, když pátráme po tajemství zbožnosti:

"A vpravdě veliké je to tajemství zbožnosti: Ten, který se zjevil v těle, byl ospravedlněn v Duchu, ukázal se andělům, byl hlásán národům, ve světě mu uvěřili, byl přijat ve slávě vzhůru. (1. Timoteovi 3,16)"

O kom se to tam píše? Svůj tip napiš do komentáře :-)



 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 realitta realitta | Web | 8. července 2012 v 20:24 | Reagovat

O Ježišovi??
A inak krásny blog a tú pieseň zbožňujem :D

2 Vendy Vendy | Web | 8. července 2012 v 21:03 | Reagovat

Nejsem si jista, ale řekla bych, že řeč je o Ježíši.
A máš pravdu, mnohé principy byly odhaleny, ale PROČ byly zrovna takto nastaveny, nikdo nevysvětlil. Zákon gravitace známe všichni, ale proč je gravitace na naší zemi natolik nízká, že se "uneseme" a natolik silná, že neodlétneme, to už nikdo nevysvětlí...

3 Kamishiro Kamishiro | E-mail | Web | 8. července 2012 v 21:12 | Reagovat

fuuu netusim o kom :D nie som veriaca a hoci som vyrastala v krestanskom prostredi rozhodla som sa verit vede a nie v boha , ktory mi pride uplne nelogicky a primitivny (ako v staroveku waa blesk boh sa na nas hneva!) ale nebudem nikdy odsudzovat nihoko kto sa rozhodne v neho verit

4 Fuensanta Fuensanta | Web | 9. července 2012 v 10:05 | Reagovat

o Ježišovi ;-)

5 Elleine Elleine | Web | 13. července 2012 v 13:15 | Reagovat

O prázdninách ne, nestraš :-D Většinu článků jsem přednastavila, protože mám teď brigádu a když přijdu, tak většinou lehnu a spím :-D

6 Nikolas Nikolas | Web | 15. července 2012 v 14:47 | Reagovat

No name mám ráda. Tuhle písničku taky. Ale nikdy by mě nenapadlo se nad ní takhle zamýšlet. Stejně jako mě nenapadne přemýšlet nad tím, že by mě stvořila nějaká "osoba". Já věřím vědě. I když mám mystično ráda, nevěřím v boha a nebudu. Ale líbí se mi, jak každý vnímáme tyto věci jinak.

7 Lenka Lenka | Web | 15. července 2012 v 18:09 | Reagovat

Co se týče původu světa a nás lidí, já si vždycky řeknu, jak mohlo z ničeho vzniknout něco, co se začalo rozpínat, vznikla Země, a najednou se to úplně náhodou shluklo do buněk a najednou to lezlo a chodilo, myslelo, cítilo...

Sice nepochopím jak se tu vzal Bůh, ale je to prostě bytost, kterou vživotě plně nepochopím...a radši budu věřit tomu, že mě stvořil někdo, kdo mě miluje, než že jsem se náhodou vyvinula z opice. Navíc ve vědě je tolik trhlin :)

Holt co člověk, to názor ;-)

8 D@ve D@ve | Web | 17. července 2012 v 16:24 | Reagovat

Píše se tam o Ježíši Kristu, těm, co to uhádli, gratuluji :-)

[1]: Jsem moc rád, že se Ti blog líbí, díky! No Name je jedna z mála kapel, která má smysluplný texty.

[2]: Přesně tak, existuje hodně otázek, na které lidstvo nenajde odpovědi... Líbí se mi tenhle verš z knihy Přísloví, kterou napsal Šalomoun: Počátek moudrosti je bázeň před Hospodinem. :-)

[3]: Věda popisuje jenom materiální (viditelný) svět, má na to svoje metody. K poznávání Boha tedy neslouží věda, ale víra. Víra není v rozporu s vědou, je to jiný nástroj k poznávání duchovní (neviditelné) reality, kterou věda popsat nedokáže. Něco jiného je tzv. lidová zbožnost, kam patří i Tebou zmiňované "waa blesk boh sa na nas hneva!" :-)

[5]: Aha, tak už je mi to jasný! :-D A co děláš za brigádu?

[6]: Já jsem taky rád za rozdílné názory,  jsou obohacující. Víra je každého věc, sám nemám rád, když mě někdo do něčeho nutí. Díky své víře jsem šťastný, a tak se tím chlubím, třeba to někoho nadchne to s Ježíšem taky zkusit. A co se Ti vlastně líbí na mystičnu? :-)

[7]: Souhlasím s Tebou. Krásná písnička o tom, že Boha nelze popsat ani pochopit, je tady http://www.youtube.com/watch?v=7PTvr755V8s

Je pravda, že Darwinova teorie má hodně trhlin, ale celkově je věda velkou pomocnicí lidstvu, dokonce i podepírá důvěryhodnost Bible (archeologie atd.) :-)

9 Nikolas Nikolas | Web | 17. července 2012 v 18:14 | Reagovat

[8]: Líbí se mi, že nad ním člověk může přemýšlet a filozofovat. Protože nevíme, jak to doopravdy je. I když v boha nevěřím, nedám ruku do ohně ani za vědu, prostě se k ní jen přikláním. Ale víra je důležitá. Já věřím sama v sebe, ve své plány a trochu v osud. Nemám však ráda, když se z toho tvoří instituce (viz křesťanství, islám... cokoli ze světových náboženství). To už je moc organizované a někdy dokonce fanatické.
Teď jsem zrovna v muslimské zemi, kde není možné být ateista. I když se za něj označuju, tady říkám, že jsem křesťan. Sice je to lež, ale myslím, že je to lepší, než být v jejich očích komunista (protože to prý ateista je). Když tady ten islám vidím, snažím se ho pochopit, ale prostě mi to nejde. Stejně jako nemůžu pochopit ani ostatní světová náboženství.

10 Matthias Matthias | E-mail | Web | 18. července 2012 v 14:20 | Reagovat

Úkol vědy ale vůbec není odpovídat na PROČ a vůbec - je to jen hra se slovy ;)

11 D@ve D@ve | Web | 18. července 2012 v 15:48 | Reagovat

[9]: Ano, víra je opravdu důležitá. Dokonce i chápu nechuť lidí k organizované formě náboženství, když člověk zná historii církve a hlavně její středověkou praxi. Bohužel i v dnešní době se najdou věřící, kteří neumí naslouchat jiným názorům a místo toho si sobecky (fanaticky) prosazují jenom ten svůj, bez úcty ke člověku, se kterým nesouhlasí. A to nedělají jenom věřící, ale i ateisté.
Podle mého názoru je asi nejlepší způsob, jak pochopit dané náboženství, skamarádit se s nějakým upřímným věřícím. V muslimských zemích jsou také křesťané, ale musí se scházet tajně, aby je tamější radikální režim nezabil. Pokud najdeš odvahu, zkus takové křesťany navštívit... Nebo, až se vrátíš do ČR, můžu ti v emailu poslat tipy na církve v místě tvého bydliště, u kterých je velká šance, že tam najdeš křesťany, kteří znají Ježíše a žijí podle jeho slov.

12 D@ve D@ve | Web | 18. července 2012 v 15:50 | Reagovat

[10]: Ano, to úkolem vědy opravdu není, ani by to nedokázala. Když bys začal vědecky zkoumat nějaký obraz, složení barev, materiálu, atd., tak se z toho nedozvíš, co se malířovi honilo hlavou při kreslení. Lepší je se zeptat přímo malíře.

13 Elleine Elleine | Web | 19. července 2012 v 18:31 | Reagovat

[5]: Sbírám okurky na poli. Ale je jich málo, takže když se to přepočítá, vychází to asi 22kč/hod, což opravdu není mnoho... :-D

14 Sofia Sofia | Web | 20. července 2012 v 22:07 | Reagovat

No, podľa mňa sa tam píše o Ješišovi... :-D Čo sa týka No Name, máš pravdu, texty ich piesní prinášajú množstvo otázok a majú akúsi vnútornú silu.
Čo sa týka otázky Boha, poviem to takto, neverím na náhody, (alebo resp. nechcem veriť. predstava, že sme tu len "náhodou" je... neuveriteľná) Boh podľa mňa existuje, len nie taký ako ho vykresľujú niektorí ľudia. :-?

15 D@ve D@ve | Web | 20. července 2012 v 22:40 | Reagovat

[13]: To opravdu moc není, ale pořád lepší než nic :-) Ale i tak to musí určitě být pěkná zkušenost plná zajímavých zážitků, hádám správně? Zajímá mě to, protože jsem se ještě nebavil s člověkem, který by sbíral okurky na poli. Nezdá se ti v noci o okurkách? :-)

16 D@ve D@ve | Web | 20. července 2012 v 22:54 | Reagovat

[14]: Souhlasím, Bůh se vymyká lidským představám, které ho často omezují... A jaký by měl Bůh podle tebe být? :)

17 Sofia Sofia | Web | 20. července 2012 v 23:12 | Reagovat

[16]: Aký by mal byť podľa mňa Boh? Hmm, ja si Boha predstavujem ako silu (ťažko sa to vysvetľuje slovami, takže neviem, či to poviem zrozumiteľne...) Pre mňa je Boh pocit v srdci, nemá hmotnú predstavu, nejakú tvár alebo niečo... Je to jednoducho sila, alebo ak chceš energia okolo nás aj v nás... :-D Neviem, či si z toho niečo pochopil, niekedy svoje myšlienkové pochody ťažko vysvetľujem. 8-O

18 D@ve D@ve | Web | 20. července 2012 v 23:30 | Reagovat

[17]: Myslím, že to chápu :-) Bůh jako energie... No, já taky nemám s Bohem spojenou nějakou konkrétní tvář, ale vím, že je skutečný, že je živý, že se rozhodl žít ve mně, že je to duch, který mě má rád a kterému na mě záleží (energie nemůže mít vlastnosti osoby, můj Bůh je osobní). Tahle vnitřní jistota asi nejde pochopit bez toho, aniž by to člověk na vlastní kůži prožil... Dává to smysl? :-)

19 Sofia Sofia | Web | 20. července 2012 v 23:53 | Reagovat

[18]: Myslím, že to dáva zmysel. A chápem tú vnútornú istotu. Ja mám zasa vnútronú istotu, že nie som sama, že som súčasťou tej energie, a tým pádom, som istým spôsobom spojená aj s ostatnými ľuďmi. Možno sú tie naše vnútroné istoty rovnaké, len každý z nás si ich inak vysvetľuje. Pretože neverím, že je viac "bohov" ale, že je len jeden a každý ho vníma inak a práve tým sa stáva ten Boh pre neho osobným... Ale možno sa mýlim :D
Moja rodina žije v kresťanskej viere, celá (myslím od babky až po dedka :D), aj ja som do istého času chodila do kostola, dokonca aj na biblickú olympiádu... ale v istom okamihu prišiel nejaký zlom, možno pokrytectvo niektorých ľudí ma zmenilo, neviem. No odvtedy akoby sa moja viera v Boha nespájala výlučne s katolíckou cirkvou. Cirkev mi od istého času pripadala ako inštitúcia. (hm, možno za tieto slová strávim o niekoľko rokov naviac v očisci, alebo pôjdem rovno do pekla) A možno potrebujem čas, aby som sa na niektoré veci v živote pozerala inak. :-?

20 D@ve D@ve | Web | 21. července 2012 v 11:26 | Reagovat

[19]: Myslím, že to učí panteisté, že Bůh je všepronikající energie, která je všude a ve všech. Ta moje jistota Boží přítomnosti ve mně je způsobena tím, že když jsem uvěřil v Ježíše Krista, dal mi svého Svatého Ducha, který formuje můj charakter, připomíná mi slova z Bible, vede mě, dává mi lásku a vše potřebné pro službu druhým lidem. Dřív mi bylo tak nějak jedno, jestli svým chováním zarmoutím Boha, ale teď mám v nitru touhu dělat Bohu radost celým svým životem. Mám pořád stejné tělo se svými špatnými touhami, které jde proti přáním Ducha svatého, který ve mně přebývá. Takže každý den musím čelit různým pokušením a zároveň se spoléhat na Boží pomoc, mít naostřený meč Božího Ducha (Boží slovo), který dokáže rozsoudit každou myšlenku v srdci, oddělit pravdu od lži, prosvítit každé zákoutí srdce.

Upřímně, římskokatolická věrouka není založená na Bibli (viz např. http://www.prokrestany.cz/katol/uvod.htm) a v minulosti jsem se setkal s několika katolíky, kteří podle jejich slov Bibli vůbec nečtou, protože jim stačí, jak jim to kněz poví... Pak se není čemu divit, když křesťan není očišťován Božím slovem, že snadno sklouzne do pokrytectví. To se ale může stát kterémukoliv věřícímu. Na druhou stranu znám i katolíky, kteří to se svou vírou myslí vážně a některé prvky oficiálního učení nebaští. Nechápu sice, proč tam dál chodí, ale nenáleží mi to soudit. Bůh je ten, kdo vidí do jejich srdce. :-)

Kdyby byla církev jenom instituce, organizace, tak bych k ní měl taky nechuť. Podle Bible je však církev živý organismus, kde Pán Ježíš je hlavou a jednotliví věřící jsou jednotlivými údy těla, kde každý z nich má svou úlohu, podle toho, jaká obdarování od Pána přijal (viz 1. Korintským 12-14). Každý křesťan si může vybrat, do jakého místního společenství křesťanů chce patřit. Důležité je, aby se tam kladl důraz na Bibli a na projevy Ducha svatého. :-)

Rozhodně se nemusíš bát, že když kriticky uvažuješ o své víře, že skončíš v pekle. Očistec si vymyslela Římskokatolická církev, v Bibli pro to není žádný podklad.

"Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a  uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen." Římanům 10,9  :-)

Tyjo, to jsem se nějak rozepsal. Snad je to pochopitelné... :-)

21 Sofia Sofia | Web | 22. července 2012 v 19:32 | Reagovat

[20]: No tak to si sa teda rozpísal. To je pravda. Ale prečítala som to celé :-D.
Čo sa týka panteistov, neviem čo učia, a úprimne, ani ma to nezaujíma. Ja som len povedala, čo ako cítim tú prítomnosť "vyššej moci".
Myslím, že máš pravdu s katolíkmi, že niektorí ani Bibliu nečítali... aj ja poznám ľudí, ktorí sú úplne úžasní, veria v Boha, sú katolíci a sú veľmi dobrí, ale aj naopak, takých, ktorí sa  akoby za vieru skrývali.
Cirkev ako inštitúcia... hmm, no podľa mňa sa dnešná cirkev veeeľmi vzďaluje od tej pôvodnej :-?
Ale to je len môj názor. Momentálne som v stave čakania :-D uvidím čo mi prinesie budúcnosť a ako budem vnímať svet.

22 D@ve D@ve | Web | 31. července 2012 v 0:08 | Reagovat

[21]: Máš pravdu v tom, že když je církev jako instituce, tak se vzdaluje od té původní. Proto vznikla reformace a její ovoce je možné ochutnávat i v dnešní době - křesťané, kteří usilují o to žít podle učení svého Pána a Spasitele. Přeju ti, ať poznáš tu opravdovou moudrost a ať pak máš krásnou budoucnost! :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama