Fandí Bůh sexu?

26. února 2011 v 1:18 | D@ve |  zam(i/y)šlení
"… raduj se z ženy svého mládí… její prsy ať tě vždycky opojují, kochej se v jejím milování ustavičně." Bible


Občas se setkávám s lidmi, kteří mi tvrdí, že být křesťanem se rovná tomu nemít sex, neužívat si života, že je to jenom spousta omezení a v důsledku samá nuda. No, kdyby to tak bylo, jsem první, kdo od křesťanů utíká, protože nudu fakt nenávidím!

Tak jak to tedy je?

Bible učí, že maximální užitek ze sexu je v manželství (heterosexuálním). Když je Bůh autorem sexu, ví nejlíp, za jakých podmínek z něj mít největší potěšení! Přijde mi nanejvýš logické respektovat Boží principy i v této oblasti. Je to o sebeovládání, o tom dovolit Bohu, aby proměňoval moje špatné postoje a touhy. Je to o tom zabíjet v sobě sobecký chtíč a rozvíjet nesobeckou lásku.

Těším se na to, až jednou dám své budoucí manželce ten nejvzácnější svatební dar - svoje panictví!

A na co se těšíš ty?
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 >One Girl< >One Girl< | Web | 26. února 2011 v 1:30 | Reagovat

... Nechtěla bych ti kazit iluze s dáváním panictví svojí manželce... --> Nejsem si úplně jistá, s kym skončíš, protože v dnešní době je bejt panic po 18tym roku tak... trochu.. na hlavu? .. Ale to není nic proti tobě, ale víš co myslím, ne?:);)

2 D@ve D@ve | Web | 26. února 2011 v 1:40 | Reagovat

Asi vím, co tím myslíš, kdyžtak mě oprav :) Je pravda, že je dneska "in", když kluk spí se svojí holkou i mimo manželství... No a ti, co nejsou z tohodle pohledu "in", tak jsou "na hlavu", blázni... Mně je 24, líbí se mi holky a s Boží pomocí se učím ovládat svoje myšlenky (např. se v Bibli píše, že když se muž podívá chtivě po ženě, už s ní cizoloží ve svém srdci").

Věřím Bohu, že mě povede, abych si vzal tu nejlepší holku podle Jeho vůle v ten správný čas ;)

3 Lucyje Lucyje | 26. února 2011 v 8:21 | Reagovat

[2]: Naprosto s tebou souhlasim. A preju at ti cekani na tu pravou od Boha utece :-)
Ja cekat nevydrzela, sesla z cesty a vzala si nevericiho a jak se casem ukazalo strasne sobeckyho kluka, takze mam rodinu jak jsem chtela, ale stastna nejsem..Nezbyva nez verit, ze i on bude mit tu milost poznat Pana.

4 Pája Pája | 27. února 2011 v 21:17 | Reagovat

Ono totiž dav udává tempo :) a taky směr... Kdyby dav upaloval za sex mimo manželství, byla by na hlavu padlá skupina druhá, takže, většinou všichni propagují názor většiny a pak si váží nejvíc toho, co není zrovna v módě a stydí se za to.
I když, to bych asi došla k pokrytectví...
Pokud bereme sex jako dáreček pro pravého a ne jako erární styl zábavy, no pžedstavte si, že by jste dostali třeba jako dárek 20lidmi použitý elektrický kartáček na zuby, sice je to velmi vzdálené cenou,ale shodneme se všichni, kdo z nás by byl nadšen? :)))

5 Alisa Alisa | Web | 16. září 2011 v 22:32 | Reagovat

No to je asi niečo, čo by som nezvládla . Asi preto sa nehlásim k žiadnej viere, vadí mi to obmedzovanie . Ak pôjdem do pekla tak určite nie preto, že som súložila pred svadbou . Jasné, každý môj bývalý by bol najradšej, ak by som bola panna, ale žiadal to ja od nich ? Príde mi to ako potlačovanie prirodzeného putu . Sex k životu potrebujem a cirkev mi v tom nezabráni . Nech posúdi Boh, či som hodná jeho veľkodušnosti .

6 Wendy Wendy | Web | 16. září 2011 v 23:21 | Reagovat

Jsem věřícía celkem často se setkávám s lidmi, kteří mají negativní názory na víru, což mě velmi mrzí. Jsem ráda, že se na to koukáš takhle :-)

7 Elleine Elleine | Web | 20. září 2011 v 20:30 | Reagovat

Heterosexuální manželství... jak se díváš na homosexuály? Bibli neznám, takže neznám názor křesťanů, ale docela by mě to zajímalo :-)

8 D@ve D@ve | Web | 25. září 2011 v 18:34 | Reagovat

[7]: Reakci jsem napsal do samostatného článku: http://kucerad.blog.cz/1109/nazory-krestanu-na-homosexualy :-)

[6]: Každé světlo v temnotě dává naději ;-)

[5]: Bůh tě bude soudit podle svého zákona - Desatera. Cílem Božích přikázání je, aby sis uvědomila svojí hříšnost před Bohem a že potřebuješ jeho očištění. Je na Tobě, jak se rozhodneš.

9 Zizi Ingen Zizi Ingen | Web | 9. června 2012 v 22:54 | Reagovat

Nejsem sice Křesťan, ale i tak mě křesťanství hodně inspiruje. Líbí se mi některé názory církve a některé kostely a kaple :D Ale sex po svatbě... no, když to člověk řekne takhle, zní to docela blbě, ale když se nad tím na chvíli zamyslí, pak mu dojde, že se prostě přidal k té většině, která hlásá kraviny o tom, co je (jak ty říkáš) "in" a co ne...

10 D@ve D@ve | Web | 10. června 2012 v 19:16 | Reagovat

[9]: Jj vždycky je snadnější plavat s proudem než proti. Přál bych si, aby tě křesťanství nejen inspirovalo, ale abys navázala přátelství se živým Bohem - skrze víru v Ježíše Krista. Jedině potom naplno pochopíš Boží lásku a svoji zkaženost. Protože jsem Pánu Bohu vděčný, mám ho rád a chci mu dělat radost, tak nejlepší způsob, jak mu svou lásku projevit, je ten, že ho budu poslouchat - jako dítě věří svým rodičům, že jejich pravidla jsou dobrá a vyplatí se podle nich žít. Proto mi nevadí se sexem čekat až do manželství (nedřív kostel, potom postel :-) )

Jinak krásně shrnuté důvody, proč je dobré se sexem počkat až do manželství, napsal David Novák, známý český teolog: http://david-novak.blogspot.cz/2012/05/proc-cekat-se-sexem-az-do-manzelstvi.html

11 Džana Džana | 15. října 2012 v 17:51 | Reagovat

Ahoj Davide, myslím, že to čeho chceš dosáhnout je správné a Bůh tě určitě na tvé cestě povede. Jsem stejného názoru jako ty a myslím, že in už není skočit s každým do postele. V dnešní době je přece in motto: "Narodil ses jako originál, tak neumírej jako kopie." A proto narodil ses jako panic a kdo to "dělá" ustavičně, tak sám sebe neumí ovládat a nikdy myšlenku sex až po svatbě nepochopí. :-)

12 D@ve D@ve | E-mail | Web | 16. října 2012 v 20:29 | Reagovat

[11]: Děkuji za komentář, se vším souhlasím! :) Jdu se mrknout na tvůj blog...

13 rezava-bestie rezava-bestie | Web | 25. listopadu 2012 v 17:33 | Reagovat

[4]:
Na druhou stranu... kdyby člověk v životě jedl jen jablka a nikdy neochutnal hrušky, švestky... nebyl by o něco ochuzený?
Každá mince má dvě strany. :)

14 D@ve D@ve | E-mail | Web | 8. prosince 2012 v 21:56 | Reagovat

[13]: Dovolím si reagovat, i když je Tvá odpověď směřovaná ke komentáři Páji. Spíše se má situace tak, že předmanželský sex je jako nezralé jablko nebo hruška. Člověka to sice zasytí (uspokojí žaludek, touhu po jídle), ale přijde o větší potěšení, které je ze zralého jablka - když se utrhne a sní v pravý čas. Bůh stanovil pravý čas pro sex - manželství ;-)

15 Zlatka Zlatka | E-mail | Web | 31. května 2013 v 19:06 | Reagovat

Nejsem věřící a myslím, že tohle je prostě věc jedince, jestli to chceš respektovat, tak to respektuj, ale spíše než pro Boha, to udělej pro sebe, pro budoucí ženu... Jestli je pro tebe bytí/nebytí panicem tak důležitá otázka, tak to beru, pro mě je třeva důležité se milovat s někým, koho doopravdy miluju a ne jenom tak, že mám zrovna chuť -_-. Tohle je podstatné pro mě :)

16 D@ve D@ve | E-mail | Web | 27. června 2013 v 23:59 | Reagovat

[15]: Zlatko, díky za názor :) Boha si vážím, a proto je pro mě důležitá i poslušnost vůči jeho slovu (Bibli). Kdybych totiž o sobě tvrdil, že mám rád Boha, ale přitom bych dělal, co se mu nelíbí, co by to bylo za lásku?

Věrnost je pro mě taky důležitá a nechci svou budoucí manželku podvádět.

Přeju ti, ať jsi ve svém vztahu šťastná!

17 Ján Ján | E-mail | 26. prosince 2014 v 0:53 | Reagovat

Ahojte.
Pozerám diskusiu, zaujímavé názory. Skúsim pridať svoj.

Zopár vecí pre veriacich (ale spokojne aj pre nie veriacich, alebo pre tých, čo sú "niekde medzi") :

Boh určite nie je proti sexu. Prvé, čo povedal Boh človeku bolo: "Ploďte a množte sa a naplňte zem!" (1 kniha Mojžišova, kapitola 1, verš 28) Človek sa nerozmnožuje delením, takže jediný spôsob, ako toto naplniť je sexom.

Toto je jednou z úloh, ktoré sú človeku zverené. Otázne je, ako ich má naplniť. Podľa morálky je to v manželstve. Potiaľto to vidí mnoho ľudí, ale málokto už vie aj to, prečo morálna filozofia vymyslela takéto nariadenie.

Ďalej píšem iba prirodzené vysvetlenia, najmä pre dialóg aj s neveriacimi.

V prvom rade si myslím, že nie je žiadny rozumný dôvod na predmanželský sex. Ak sa nad tým zamyslíme, zistíme, že jediný dôvod, ktorý ostane je sebeckosť. Často počuť názor, že treba nejako uvoľniť sexuálne napätie a pod. Vtip je v tom, že sa dá uvoľniť aj nesexuálne. Niekedy sa stačí ísť niekam "vybehať", alebo si len dať studenú sprchu :-) . Takže takéto niečo neobstojí.

Sex zjednocuje. Pri sexe sa vylučuje hormón oxytocín, ktorý spôsobí zmenu vnímania toho človeka. (Je to ten istý hormón sa uvoľňuje napr. aj pri pôrode.) Tvár človeka, s ktorým má niekto sex sa potom navždy zapíše do jeho/jej mysle. Keď sa takýto človek potom vydá/ožení, už nikdy nebudú v manželskej posteli len oni dvaja. Vždy si ho/ju bude porovnávať s predošlými. Toľko prvé vysvetlenie - predmanželský sex narúša manželskú intimitu.

Žena po sexe začne milovať "svojho" chlapca ešte viac. Je to tým oxytocínom. Jednoducho sa naňho naviaže. Chlapi ale vnímajú sex odlišne. Je pre nich omnoho ľahšie (a mimo manželstva dokonca prirodzenejšie) odísť od partnerky. Tá potom zostáva sama a zranená z toho, ako to, že ju opustil, keď ona ho predsa ľúbi... Dokonca ho nechala, aby sa s ňou vyspal...
Chlapi sú ale prirodzene súťaživí. Olympiáda bola pôvodne prístupná len mužom. Aj dodnes súťažia v rôznych veciach, napr. kto je rýchlejší, má väčšie auto, vylezie skôr na nejakú horu, kto dokáže dlhšie prdieť a tak. Po sexe sa muž cíti, že "tu už som vyhral, idem ďalej".

Manželská vernosť je najlepšia prevencia proti pohlavne prenosným chorobám. Aj keď sa dnes dosť pretláča názor, že kondóm ochráni, nie je to pravda. (K problematike antikoncepcie sa vrátim neskôr.) Chcel/a by si mať "chránený" sex s niekým HIV pozitívnym? (Dobre, to nie je argument, ale ľahšie sa to pamätá, ak sem dám takúto osobnú otázku :-) ) Napríklad spomínaný vírus HIV je až 400x menší, ako póry na gume kondómu. (Aj keď sa to nezdá, pod elektrónovým mikroskopom vidieť, že guma nie je plná, ale má v sebe dierky.) Možno ťa "ochráni" pred počatím, ale od nákazy nie. (Ochráni v úvodzovkách, lebo chrániť sa máme pred niečím zlým. A dieťa nie je zlé, hlavne keď je tvoje.)

Sľúbil som aj niečo o antikoncepcii. Ako som už spomenul, sex je skutok zjednotenia. Je to reč, ktorá vyjadruje: "Milujem Teba, tak ako nikoho iného a celý/á sa Ti dávam." Tu je problém. Naozaj celý? A čo plodnosť? Dávam sa ti úplne, aj so svojou plodnosťou? Ak chcem byť v sexe naozaj úprimný, musím sa naozaj darovať celý/á, teda aj so svojou plodnosťou. Ináč je sex klamstvom.

Reakcia na vyššie

[5]::
  Viera nie je primárne o obmedzovaní. Isteže, nejaké obmedzenia sú stanovené, ale vždy je to pre dobro človeka. Ak by som vytvoril pravidlo, že sa nemajú strkať ruky do klietky vyhladovanému tigrovi, brala by si to ako obmedzovanie svojej slobody?
V Tvojom prípade vidím to, že "potrebuješ sex k životu" ako napĺňanie si niečoho, kde pociťuješ prázdno. Možno sa Ti kamaráti nevenovali toľko, koľko si potrebovala. Alebo bol nejaký problém s rodičmi (tipujem problém s otcom) - možno bol alkoholik, neprítomný, akoby "duch" alebo neviem. Iba tipujem. Musíš si odpovedať sama. Mám pocit, že takto konáš na základe niečoho, o čom nevieš. Potom Ťa to činí neslobodnou.
  Čo sa týka Boha, spásy a zatratenia: O tom bude rozhodovať Boh a Ty. Nech však urobíš čokoľvek, Boh je láska a nemôže Ťa nenávidieť. Miluje Ťa, nech spravíš čokoľvek. Vždy Ťa miloval a vždy aj bude. Nemôžeš urobiť nič pre to, aby prestal.

[8]::
Pokiaľ viem, už nebudeme súdení podľa desatora. Ak si všimneš, Ježiš dal iba jedno jediné prikázanie: aby sme sa navzájom milovali tak, ako On miloval nás. (Jánovo evanjelium, kap. 13 v 34)
Apoštol Pavol v prvom liste Korinťanom (ôsma kapitola) píše, že nesmieme konať proti nášmu svedomiu, ani nikoho nikoho pohoršiť.
V jeho liste Rimanom, siedmej kapitole sa dočítame, že nemusíme dokonca ani dodržiavať Mojžišov zákon.  Najvyšším kritériom morálky (a teda asi aj Božieho súdu) sa tak stáva svedomie človeka.
Už nie desatoro, ale svedomie.

(Ak som niekoho inšpiroval, alebo "nakopol", budem rád ak mi napíšete. ;-))

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama